Jak się uczyć, żeby się nauczyć?

Mózg nie jest mięśniem, a przynajmniej nie w potocznym rozumieniu tego słowa.

Benedict Carey

Mózg to fascynujący organ, która intryguje ludzi od zawsze. Jest podatny na zmiany nastroju, pory dnia i otoczenie. Jest w stanie nauczyć się i zapamiętać zdecydowanie więcej niż Ci się wydaje. Pracuje nieprzerwanie nawet kiedy ty śpisz, porządkując informacje i łącząc je z istniejącymi wspomnieniami. Uwielbia porządek i dobrą organizację, choć wspomnienia to raczej sieć skojarzeń niż alfabetyczny katalog.
Czy słucha twoich polecań, kiedy chcesz przypomnieć sobie ważną daną podczas prezentacji?

Raczej nie! Ale na zawołanie przywołuje cytaty z serialu „Przyjaciele” i teksty ukochanych piosenek.

Mózg to ucząca się maszyna, ale to kapryśna i dziwaczna maszyna. 

Ostatnie 30 lat to intensywny rozwój badań nad mózgiem i technikami poprawiającymi i przyśpieszającymi uczenie się. Efekt ich prac w większości znany jest tylko badaczom, specjalistom psychologii kognitywnej. Informacje o tym jak się uczyć rzadko trafiają do ogólnego obiegu informacji. Raczej są to strzępki, przeinaczone lub uogólnione wyniki badań, a nie rzetelna wiedza. 

Sięgam do źródeł. Czytam publikacje naukowe, testuję nową wiedzę na sobie i na swoich warsztatach. Następnie dzielę się wiedzą i doświadczeniem na blogu.

Chcesz wiedzieć jak się uczyć?
Trafiłeś do miejsca, które z tą myślą zostało stworzone.

Może Cię zainteresować

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *